Helikopter

Här kommer det lite mer bilder från helikopterturen. Jag vet inte vad jag ska skriva för att förklara hur häftigt det var, så jag struntar i det!

Det var min kusins(Ellinor) kompis(Millan) pappa som kände piloten, eller något liknande. Iallafall så ville han ha bilder över Sörfors till någon vildmarksmässa, så det skulle ellinor göra och jag hade bara tur att det var en plats över så att jag också fick följa med!

Jag kände mig som ett litet barn på julafton när helikoptern kom ner och landade bredvid smedjan, och man kände den starka vinden från propellrarna(?) och visste att vi skulle få åka med! Det kändes som om de snurrade sakerna, som jag inte riktigt vad vad de heter, skulle hugga huvudet av oss men vi klarade oss (y) Sedan pirrade det sjukt mycket i magen när vi lyfte, Vi åkte runt en stund över sörfors medan Ellinor knäppte sina bilder.
När hon var klar ville tydligen piloten skrämma livet ur oss, för han började dyka rakt ner för att sedan stiga rakt upp innan han lät hela helikoptern liksom falla och man kände sig tyngdlös! Då pirrade det rätt mycket i magen också kan jag säga. Dessutom höll jag på att tappa hörseln för att Ellinor och Millan skrek i sina mikrofoner, eller vad man ska kalla det. HAHA, själv är man ju en tuffing och jag kunde inte låta bli att skatta när jag hörde dem skrika i hörlurarna!


Jag och Millan efter pilotens försök att skrämma livet ur oss!!


Smedjan


Sörfors


Farmor och farfars hus


Piloten och Millans pappa


HELIKOPTERN

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Finalisterna till veckansblogg tävling är nu publicerade!

2010-06-24 @ 17:13:45
URL: http://liborius.blogg.se/

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0